Tuesday, September 25, 2012

aku jatuh cinta....




Ya ALLAH, jika cinta ini akan berlabuh, maka labuhkanlah kepada insan yang melabuhkan seluruh hidupnya kepada-MU

"aku mencintaimu kerana agama yang ada pada dirimu...jika hilang agama itu, maka hilanglah cintaku ini.....moga Allah hadirkan dirimu dalam hidupku agar kamu akan mendidik dan mengajarku untuk lebih mencintai Allah...."

Friday, September 21, 2012

roti sandwich goreng

assalamualaikum... first time buat roti ni...bagi my bff rasa...em...lepas dah beberapa minggu, dia cakap, aku teringin nak makan roti goreng yg mu buat hari tu....dah nama bff.. so buat ler....tak ler istimewa..biasa je...mungkin sebab buat dengan kasih sayang (cewah), dah rencah rahsia....ucaplah bismillah sebelum mulakan kerja.... ok...jom cuba roti sandwich goreng...sedap minum dgn tea o atau kopi o petang2...

bahan-bahannya:





roti sandwich yang telah di 'lenyek' rata...hehehe..lagi cantik kalau buang tepi2 roti..


telur + bawang yang di goreng hancur...
telur yang di goreng tadi di campur dengan mayonis dan sos... yummy..









letak telur atas roti..

lipat 3 segi...ambik garfu..tekan2 kat tepi roti...

jadi ler macam ni....
celup roti dlm bancuhan tepung gandum (tepung + air masak -biar cair sikit)
abadikan ia dalam minyak panas...goreng ar sampai kuning2...jgn hangus lak
dah siap....ranggup time panas2....

   
selamat mencuba....jangan lupa...telur ayam tu di basuh dulu...makanan yang bersih suci dan halal beri kesan yang besar pada keperibadian seseorg...sbb ianya akan menjadi darah daging kita....diri kita sendiri.....jangan pandang rendah pada hal2 sebegini...wallahu'alam...