Thursday, November 17, 2011

si hazel jatuh longkang

huhuhuhu...hazel jatuh longkang.....alkisahnya....

x smp 3 bulan pakai hazel ni...dah calar dan paling teruk jatuh dalam longkang....
1st time jatuh masa tengah jawab phone call...blh je hazel ni melurut je antara bahu dgn telinga. dah calar.....rasa bersalah sgt2 kat hazel ni.....

kali kedua....bukan main lagi jaga hazel ...tp dah nak jadi....masa nak langkah longkang, blh lak si hazel ni terlepas dari tangan yg x kuat ni....ting....terus tercempak dlm longkang yg berisi air hujan.....bukan setakat masuk dlm....habis terkeluar bateri dr dalam....memory card dah masuk air.....adoi....satu kerja kena keringkan bateri dan card kat dlm tu......biol jap hazel di buatnya.....

dah kering, esoknya leh guna cam biasa.....alhamdulillah..............................

tapi...slps seminggu....konon nak transfer gambar dr hazel ke laptop.....suma hilang....termasuk gambar jualan coklat utk rujukan pelanggan.....ralat sgt2.....

huhuhuuhu......xpelah...lain kali hati2....tp benda nak jadi tetap akan jadi kalau itu dah di tentukan......bukan rezeki kot....kena ambik gambar lagi sekali utk rujukan pelanggan coklat amina homemade ar.......

hazel....maafkan daku kerana tidak mampu menjagamu sebaiknya......huhuhuuhuu...





inilah hazel ku......

Thursday, November 3, 2011

santai bersama che ot

adawiyah a.k.a che ot.....adoi...banyakkan bersabar...tp dlm loyar buruk tu....budak ni comel sgt. blk dari kantin mst nak cium che ot....lps tu bila ibu dia ckp, nape adik bau busuk? em..sbb mak jang cium.... :-)

anak2 ibu bapa yg corakkan....dlm proses nak membesar...persekitaran memainkan peranan. cam che ot ni....sbb hari2 asyik lepak dgn geng makcik2....kekadang ayat dia memang sebijik mcm makcik....membebel....kekadang dia leh panggil seorg makcik dgn nama je...ni sbb dia dgr mak enon panggil nama je.....adoiiiii.....

tp dlm dok asyik loyar buruk....kalau salah sebut perkataan yg x sepatutnya...mmg siap ar dia. mula2 bg amaran jgn sebut perkataan yg x elok @ x sesuai yg bdk kecik...kalau buat jugak... mmg kena cubit mulut tu dgn mj......bukan mendera, tp nak dia ingat....jgn sebut, nti kena cubit. budak, mana paham / tahu apa yg dia sebut.....main sebut je.....

ok si comel....mj letak picture kamu dgn si pinky......mata che ot yg x tahan tu....bulat....kalau org kilang selalu ckp....budak mata besar....hahahhahaha.....cam mj....

dgn si pinky...basikal yg dia baru pandai kayuh....hahahhahahah

gaya terbaru che ot bila nak ambik gambar......



dengki dgn kasut mj.....