Sunday, April 11, 2010

:-)

dah lama sangat tak jengah blog ni. nak tulis apa yea...nak kata sibuk x jugak..di makmal..biasalah..kerja harian..cuma pening baca journal nak cuba (kononnya lah) nak cari penyelesaian bagi ujian makmal bg sildenafil. cuba dan terus mencuba...bila percubaan itu gagal..rasa hampa sikit...tapi semangat yang berkobar-kobar menyebabkan tahap kerajinan masih lum luntur...biasalah, buat benda yg kita suka, minat..gagal tu perkara biasa...aku kena cuba gak sampai berjaya...mana tahu satu saat aku kena tinggalkan makmal tradisional...ada gak sesuatu yg blh diguna pakai oleh orang lain. insyaallah, moga Allah permudahkan perjuangan ini...moga Allah berikan aku ilham nak cari penyelesaian ni...amin.

yang pasti minggu lepas...aku mengamuk sakan. tapi satu perangai aku....kalau nak marah sesangat tu...aku akan diam je sepanjang masa sampai aku cool. yang rapat biasa akan perasan aku marah sebab aku yg biasa adalah seorang yg kecoh..bising..suka membuli, buat kelakar....tup-tup diam x bercakap.....hahhahahahha...hari tu kamal dgn azie diam je...takut nak tegur bila tgk aku diam...takut lak diaorg nak buat silap.. takut kena marah...walhal hal ni tak berkaitan dgn mereka pun...tapi aku x pernah lak tengking mereka walaupun aku tgh marah...tu bukan sifat aku walaupun aku ni x ler baik sangat. xpelah...belajar sabar yea ct asmah...hahahhahhahaha....bkn ke Allah bg ujian sbb nak tgk kita sabar ke tak...Allah sedang didik kita erti sabar...so..tarik nafas...belajar memaafkan..yes, i can do it...hahahaha

em..minggu ni nak buat bengkel math dgn adik2 ASDAF...harap2 Allah mudahkan perancangan kami...untuk membantu sedaya mungkin memantapkan pelajaran mereka. kadangkala sampai satu tahap aku terfikir...apa lagi yg blh aku bantu adik2 ni nak jadi org yg berjaya...bkn setakat dlm pelajaran...tapi gak berjaya dlm membentuk diri menjadi manusia yg berdisiplin...yang bersemangat...yang penuh dengan rasa tanggungjawab terhadap diri mereka sendiri....Ya Allah...bukan senang nak mendidik. pendekatan dan teknik kena betul...kalau x, silap hari bulan...usaha jadi sia-sia.

apa aku mengarut ni...hahahhaa...sebenarnya aku nak menulis tentang cinta buta. insyaallah akan tertulis nanti....sekarang ni sbb separuh hati dah di kelantan. rindunya nak balik umah....dah hampir 5 bulan aku x balik kampung....rindu ma dgn abah...huhuuuhuuuhuhuu....


kg paloh pintu geng,tunggu,aku akan balik gak....hahahahhaa